Yaz Okulu
T.C.
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
YAZ OKULU KAYIT İŞLEMLERİ
1. GENEL KURALLAR
- Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Yaz Okulu, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Yaz Okulu Yönergesi ve Yaz Okulu Akademik Takvimi kapsamında yürütülmektedir.
“Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Yaz Okulu Yönergesi” ne buradan ulaşabilirsiniz.
"Yaz Okulu Akademik Takvimi"ne buradan ulaşabilirsiniz.
- Yaz Okulu Ücret Tablosuna buradan ulaşabilirsiniz. (Her yıl Üniversite Yönetim Kurulu Kararına istinaden düzenlenerek ilan edilmektedir.)
- Yaz Okulunda açılması planlanan dersler, ilgili Fakülte Dekanlıklarının/MYO Müdürlüklerinin internet sayfalarında yayımlanmaktadır.
- Derslerini seçen öğrenciler, ders kayıt ekranında görülen yaz okulu ücretini kayıt tarihleri içerisinde öğrenci numarası ile Ziraat Bankası internet bankacılığı üzerinden veya ATM’lerinden ödeyebileceklerdir. Öğrenci numarası karakter sayısı 12’den fazla olan ya da harf içeren diğer üniversite öğrencilerinin ödeme işlemleri T.C. kimlik numarası üzerinden yapılacaktır.
- Öğrenciler, yaz okulunda kayıt yapılacak dersin açılması durumunda kendi programından almak zorundadırlar. Çakışan derslere kayıt yaptırılamaz.
- Öğrenciler, yaz okulunda almak istediği dersin, kendi programında açılmaması, ders çakışması veya kontenjan yetersizliği nedeniyle kayıt yapılamaması durumunda, AKTS ve ders içeriğinin ilgili bölüm başkanlığınca / müdürlükçe uygun görülmesi halinde öncelikle başka bir programdan, başka birimlerden veya diğer üniversitelerin yaz okulundan alabilirler.
- Öğrenciler, yaz okulu ders ekleme süresinde kapatılan dersin yerine, toplam AKTS sınırları içinde kalmak kaydıyla yeni ders ekleyebilirler. Ancak, açılması kesinleşen ders silinemez.
- Ders ekleme işlemi yapılması durumunda varsa ücret farkının ödenmesi gerekmektedir. İade edilmesi gereken ücret farkı için ise ilgili birime dilekçe ile başvuruda bulunulması gerekmektedir. Ücret geri ödemeleri yaz okulu sonunda yapılabilecektir.
- Yaz Okulunda, Üniversitemiz birimlerinden ya da diğer üniversitelerden olmak üzere, “Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Yaz Okulu Yönergesi” çerçevesinde toplam en fazla 15 AKTS değerindeki derslere kayıt yaptırılabilir.
- Üniversitemiz öğrencilerinden genel not ortalaması 3.00 ve üstünde olanlar, 20 AKTS değerine kadar derse kayıt yaptırabilirler. Ancak, 2547 sayılı Kanun’un Ek 26’ncı maddesine göre, yaz okuluna katılacak öğrencilerin ders kaydı, toplam 280 saat (haftalık 280/15=18 saat), toplam yaz okulu ücreti ise, yıllık öğrenci katkı payının iki katını aşamaz.
2. YAZ OKULU DERS KAYIT AŞAMALARI
A.ÜNİVERSİTEMİZ ÖĞRENCİLERİ
- Üniversitemiz öğrencileri, Yaz Okulu Akademik Takvimde belirtilen ders kayıt tarihleri arasında Öğrenci Bilgi Sistemine (OBS) giriş yaparak Yaz Okulu ders kayıtlarını uzaktan yapabilirler.
- Derslerini seçen ve ücretini ödeyen öğrenciler, OBS’ye giriş yaparak kesinleştirme işlemini yapacaktır.
- Ders kaydını kesinleştiren öğrenciler, ders kayıt tarihlerinde alabileceği AKTS dâhilinde yeni ders ekleyebilir. Bu şekilde ders ekleyen öğrenciler eklediği derse ait ücreti de ödeyip kesinleştirme işlemini tekrar yapacaktır. Danışman onayı yapılan derslere öğrenci yeni ders ekleyemez. Yeni ders eklemek isteyen öğrencinin danışmanı ile iletişime geçmesi gerekmektedir.
- Ders kayıt tarihlerinde kaydını kesinleştirmeyen öğrencilerin kaydı geçersiz sayılacaktır.
- Ders kayıt tarihlerinde ders kaydını kesinleştiren öğrencilerin ders kayıt onayları, danışmanı tarafından Yaz Okulu Akademik Takvimde belirtilen tarihe kadar yapılacaktır. (Onay için öğrencinin danışmanına ulaşmasına gerek yoktur.)
- Öğrenciler, Yaz Okulu Akademik Takvimde belirtilen ekle gününde sadece kapatılan derslerinin yerine, danışmanı ile birlikte ders ekleyebilir. Ders eklenmesi durumunda, kaydın danışmanı tarafından tekrar onaylanması gerekmektedir.
- Ekle gününde, sadece kapatılan derslerin yerine ekleme yapılabileceği için, kapatılan derslerin yerine eklenecek yeni derslerin ders saatinin fazla olması durumunda, oluşan ücret farkı öğrenciden tahsil edilecektir.
- Öğrencilerin, bir dersin açılmaması veya çakışması nedeniyle, Üniversitemiz diğer birim/bölümlerinden ders seçimi yapabilmeleri için Üniversitemiz Birim/Bölüm Arası Ders Uygunluk Talep Formunu, birim/bölüm tarafından görevlendirilen ve birim internet sayfasında ilan edilen personelin kurumsal e-posta adreslerine 16 Temmuz 2025 saat 12.00’a kadar göndermeleri gerekmektedir. Ders uygunluk talep formu onaylandıktan sonra ders kaydı yapılabilecektir.
- Öğrencilerin, alacakları ders/derslerin açılmaması veya çakışması nedeniyle diğer üniversitelerden ders kaydı yapabilmeleri amacıyla, birim/bölüm tarafından görevlendirilen ve birim internet sayfasında ilan edilen personelin kurumsal e-posta adreslerine Üniversite Dışı Ders Uygunluk Talep Formunun gönderilmesi gerekmektedir.
- Onay alınmadan diğer üniversiteden alınan ders notları kabul edilmeyecektir.
B. DİĞER ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ
B-1- Ders Kaydı Öncesi Yapılacak İşlemler
- Daha önceki yıllarda Üniversitemiz Yaz Okulu başvurusu bulunmayan diğer üniversite öğrencilerinin, 03-09 Temmuz 2025 (Saat 17:30’a kadar) tarihleri arasında aşağıda yer alan linkten başvuru yapmaları gerekmektedir veya 14-16 Temmuz 2025 saat 15.00’a kadar TC/YU Kimlik belgesi ile birlikte ilgili birimin öğrenci işlerine şahsen gelerek Üniversitemiz Öğrenci Bilgi Sistemine kayıt yaptırması gerekmektedir.
- Daha önceki yıllarda Üniversitemiz Yaz Okulu başvurusu bulunan diğer üniversite öğrencilerinin durumlarının güncellenebilmesi için; 03 Temmuz - 09 Temmuz 2025 (Saat 17:30’a kadar) tarihleri arasında aşağıda yer alan linkten başvuru yapmaları gerekmektedir. Durumu güncellenen öğrencilere OBS erişim bilgileri e- posta / kısa mesaj ile bildirilecektir.
B-2- Ders kayıt aşamaları
- http://obs.dpu.edu.tr adresinden öğrenci girişi seçilerek kullanıcı adı (öğrenci numarası) ve üniversitemiz sistemine kaydedildiğinde, kendilerine bildirilen parolayla giriş yapılır.
- Sol taraftaki menülerden “Ders ve Dönem İşlemleri” menüsünden “Ders Kayıt” seçilir.
- Gelen ekranda seçilecek ders hangi yarıyılda ise bulunarak sol tarafındaki “+” butonuna basılır ve yeni pencere içerisinde bulunan derse ait “+” işareti tıklanarak seçilecek ders eklenir.
- Derslerini seçen ve ders ücretini ödeyen öğrencilerin OBS ders kayıt ekranından kesinleştirme işlemini yapmaları gerekmektedir.
- Kayıt tarihlerinde kaydını kesinleştirmeyen öğrencilerin kaydı geçersiz sayılacaktır.
- Öğrenciler, kapatılan derslerinin yerine ekle gününde (18 Temmuz 2025) danışmanı ile iletişim kurarak ders ekleme talebinde bulunabilir. Dersin eklenmesi durumunda, kaydın danışman tarafından tekrar onaylanması gerekmektedir.
- Öğrencilerin birden fazla birimden ders alma talebi olması durumunda; öğrenci numarası, ad-soyad ve almak istediği derse ait birim/bölüm bilgilerini Rektörlük Öğrenci Daire Başkanlığının kurumsal e-posta adresine 16 Temmuz 2025 saat 15.00’a kadar (ogrisl@dpu.edu.tr) göndermeleri gerekmektedir.
- Öğrencilerin birim içinde birden fazla bölümden ders alma talebi olması durumunda, ilgili birimin öğrenci işleri ile irtibata geçerek ders almak istedikleri bölüme geçişi sağlanacaktır.
Son Güncelleme Tarihi: 13 Haziran 2025, Cuma