2021-2022 Güz Yarıyılı Merkezi Yerleştirme Puanı ile (Ek Madde 1) Yatay Geçiş Duyurusu
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
2021-2022 GÜZ YARIYILI
MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANI İLE (EK MADDE 1) YATAY GEÇİŞ DUYURUSU
Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”in merkezi yerleştirme puanıyla yatay geçişle ilgili Ek Madde 1 kapsamında Üniversitemize yatay geçiş yapacak öğrenciler ile ilgili şartlar, gerekli belgeler, müracaat ve değerlendirme takvimi aşağıda belirtilmiştir.
A –ŞARTLAR
- Öğrencinin kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanı, geçmek istediği diploma programının taban puanına eşit veya yüksek olması durumunda, öğrenci, hazırlık sınıfı dahil olmak üzere yatay geçiş için başvuru yapabilir. Başvurunun kontenjandan fazla olduğu durumlarda ÖSYS puanı en yüksek adaydan başlayıp sıralanarak kontenjan kadar adayın yatay geçişi kabul edilir.
Açıklama; YKS sonuçlarına göre yerleşen öğrencilerin merkezi yerleştirme puanıyla yatay geçiş başvuruları YKS sonuçlarına göre; DGS sonuçlarına göre yerleşen öğrencilerin merkezi yerleştirme puanıyla yatay geçiş başvuruları DGS sonuçlarına göre yapılır.
- Öğrenciler merkezi yerleştirme puanına göre bir defa yatay geçiş yapma hakkına sahiptirler.
- Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan programlara merkezi yerleştirme puanına göre yatay geçiş başvuruları kabul edilmez.
B –BAŞVURU YERİ VE BAŞVURU ŞEKLİ
Müracaatlar belgeler tamamlanmış olarak başvuru süresi içerisinde Koronavirüs (Covid 19) salgını nedeniyle elektronik ortamda yapılacaktır.
Müracaat için tıklayınız. (Başvuru linki 01.08.2021 tarihinde aktif olacaktır.)
Kayıt hakkı elde eden adayların kesin kayıtları, ilgili Fakülte Dekanlıklarına/ Meslek Yüksekokul Müdürlüklerine aşağıda belirtilen tarihlerde evrak asılları ile şahsen müracaat ederek yüz yüze yapılabileceği gibi, Koronavirüs (Covid 19) salgını nedeniyle, eksik belgeleri ve kayıt yaptırma talep dilekçesini kayıt hakkı kazandıkları okul kurumsal e-posta adresine e-posta gönderme yoluyla da yapılabilecektir.
C – BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER
- Başvuru Formu Form için tıklayınız.
- Öğrenci Belgesi (Onaylı veya E-Devlet üzerinden alınan belge)
- Disiplin Cezası alıp/ almadığına Dair Belge (Onaylı)
- ÖSYS Yerleştirme Sonuç Belgesi (internet çıktısı)
- Farklı Puan Türünde Yatay Geçiş Yapmak İsteyenler ÖSYM Sonuç Belgesi (internet çıktısı)
- Not durum belgesi (Onaylı transkript veya E-Devlet üzerinden alınan transkript, ders muafiyetleri için gereklidir.)
- Ders İçerikleri (İntibak ve ders saydırma işlemleri için)
- Kayıtlı Oldukları Üniversiteden Alacakları Yatay Geçişine Engel Bir Durum Olmadığına Dair Belge (Onaylı) (*)
-Online başvuruda sisteme yüklenen Onaylı belgelerin asılları kesin kayıt esnasında teslim edilecektir.
C – DEĞERLENDİRME
Merkezi Yerleştirme Puanı ile (Ek Madde 1) yapılacak yatay geçişler, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının “Güz Başvurularına İlişkin Usul ve Esaslar” ve “Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Yatay Geçiş Yönergesi” çerçevesinde değerlendirilecektir.
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Yatay Geçiş Yönergesi
D – MÜRACAAT VE DEĞERLENDİRME TAKVİMİ
Başvuru başlangıç tarihi |
01 Ağustos 2021 |
Başvuru bitiş tarihi |
15 Ağustos 2021 |
Değerlendirme |
16-18 Ağustos 2021 |
Asil ve yedek adayların başvuru sonuçlarının birim web sayfasında ilan edilmesi |
20 Ağustos 2021 |
Asil aday kayıt tarihleri |
23-25 Ağustos 2021 |
Boş kalan kontenjanlara göre kayıt hakkı kazanan yedek adayların birim web sayfasında ilan edilmesi |
27 Ağustos 2021 |
Yedek aday kayıt tarihleri |
31 Ağustos – 03 Eylül 2021 |
Kaydı yapılan öğrencilerin dosyalarının ilgili üniversitelerden istenmesi |
06-30 Eylül 2021 |
G – DERS İÇERİKLERİ
2021-2022 Eğitim-Öğretim yılı Güz Yarıyılı merkezi yerleştirme puanıyla yatay geçişle ilgili Ek Madde 1 kapsamında kayıt yapacak öğrencilerimize Covid-19 Pandemisi nedeni ile ıslak imzalı belge verilmeyecektir. İlgili öğrenciler, https://obs.dpu.edu.tr/oibs/bologna adresinden ders içeriklerine ulaşılabilecektir. Diğer üniversitelerden başvuruda bulunacak öğrencilerin kendi Üniversitelerinden benzer yolla temin edecekleri ders içerikleri kabul edilecektir.
H– İNTİBAK VE DERS SAYDIRMA İŞLEMLERİ
İntibak ve ders saydırma işlemlerinizi ilgili Fakülte Dekanlıkları/ Yüksekokul Müdürlüğü/ Meslek Yüksekokul Müdürlükleri’nden takip ediniz.
(*) Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 04.02.2019 tarih ve 301.06.01-E.7757 sayılı yazısı ve Yükseköğretim Yürütme Kurulu’nun 23.01.2019 tarihli kararına istinaden.